Crème au beurre

groepsfoto1

Créme au beurre
van Katelijne Daemen

Rolverdeling:
Josiane: Josiane De Becker
Mimi: Myriam Van Voorhuyzen
Bruno: Ivo De Henau
Dj Tom: Tom Van Dongen

Toneelstuk:
In dit stuk van de Vlaamse Katelijne Daemen gaan twee alleenstaande vriendinnen in een danscafé op jacht en vallen daarbij op dezelfde man. Is de vriendschap sterker dan de rivaliteit ? Eén ding staat vast; naarmate er meer (Amaretto) gedronken wordt, worden de dames loslippiger en vrijmoediger over hun relaties. Een zeer mooie en bij momenten enorm confronterende voorstelling.

Auteur:
Katelijne Daemen studeerde aan het conservatorium van Antwerpen. Ze speelde bij Malpertuis, K.V.S., B.K.T., Fakkel, Blauwe Maandag, Arca, Zuidelijk toneel, Cie De Koe, Het Toneelhuis, ... Ze was de bezieler, tekstschrijver en regisseur van het gezelschap Drie Vingers, met wie ze ‘Crème au beurre’ creëerde. In 1990 won ze de Theo d’Or-prijs voor de beste vrouwelijke hoofdrol van het seizoen en in 1996 kreeg ze dan de Mary Dresselhuys-prijs voor haar veelzijdige creativiteit, voor haar totale inzet voor theater en voor haar oeuvre. 

Met ‘Crème au beurre’ schreef ze een pakkend stuk ... het pakt soms op uwen adem ... van ‘t lachen. Het pakt u bij uw heel ... en zijt er maar zeker van: het zal u niet rap lossen.

Regie:

De regie is in handen van Philip Maes. In 2004 was hij te zien op het podium in één van de fragmenten van ‘Heerlijk Hageland’. Nu staat hij opnieuw aan de andere kant en probeert hij het onderste uit de kan te halen bij Josiane, Myriam en Ivo. Niet zo evident want er komt heel wat emotie in dit stuk. Ook de slotscène van het eerste bedrijf was een uitdaging ... waarom ? Dat moet je zelf maar komen bekijken.

Decorbouw:
Het decor en alle andere attributen worden klaargestoomd door de decorploeg van Klem onder leiding van Patrick en Eddy.

Techniek:
Sven Devis

                                                                                                                                                                                               © Maesie Produkties 2012 / Philip Maes